Cum a evoluat Spotify la o lună de la lansarea în România și ce muzică au ascultat românii

Cum a evoluat Spotify la o lună de la lansarea în Romania și ce muzică au ascultat românii

După intrarea pe piața din România de la jumătatea lunii martie, Spotify publică primul său raport despre evoluția pe piața noastră într-o lună și ne oferă informaţii interesante despre comportamentul utilizatorilor locali şi un portret de ansamblu al românului care ascultă muzică pe Spotify.

Cu ocazia lansării în țara noastră de pe 12 martie, platforma muzicală se promova cu o bază de date de peste 35 de milioane de melodii, cu peste 30.000 de melodii adăugare zilnic, promitea conținut audio la 320 kbit/s și topuri muzicale globale și locale.


Din raportul menționat aflăm că românii care folosesc serviciul Spotify au o vârstă medie de 23 de ani, 65% dintre ei sunt bărbaţi şi doar 35% femei, cei mai mulți fiind concentrați în Bucureşti, urmat de Cluj-Napoca, Brasov, Iaşi şi Timisoara. Tendințele par să fie normale pentru că și la nivel global, peste 50% dintre utilizatorii Spotify au sub 30 de ani.


În prima lună, românii au ascultat peste 1.9 milioane de ore de muzică, adică peste 80.000 de zile sau 219 ani de audiţie.

Topul celor mai ascultați 5 artişti arată așa: XXTENTACION, Drake, Post Malone, Kendrick Lamar şi Migos. Apreciați sunt și artiștii locali precum Deliric, Killa Fonic, Carla’s Dreams, Paraziții sau Cheloo.


Spotify este disponibil la noi în țară gratuit, cu reclame în timpul redării, dar şi contra cost pentru un abonament Premium de 5 euro pe lună, care oferă acces la calitate mai bună a redării sau redare offline.

Dacă nu ai încercat încă Spotify, poți descărca gratuit aplicația din Magazinul Play aici:

Niciun comentariu:
Write comentarii