Google dă o mână de ajutor serviciilor naționale de apeluri de urgență transmițând locația apelantului

La nivel mondial, peste 70% dintre apelurile la servicii de urgență sunt făcute de pe telefoane mobile.

Una dintre cele mai importante informații pe care o poți oferi operatorului unui serviciu de urgență este locația incidentului sesizat iar aceasta nu ne este tot timpul la îndemână.

În România am avut incidente recente în care salvatorii nu au putut interveni la timp, din cauza inexactității sau inexistenței datelor de localizare geografică a victimelor.

Așa arată situația statistică a apelurilor la SNUAU 112 în Romania

În prezent, cea mai la îndemână soluție în determinarea locației unei persoane care apelează 112 este identificarea celulei folosite de telefonul apelantului, însă aceasta are o rază de acoperire de ordinul a mai mulți kilometri, ceea ce îngreunează intervenția în timp util.

Probabil că determinarea automată și exactă a locației apelantului ar putea crește considerabil rata de succes în intervenția salvatorilor.

Google face un pas înainte și înlesnește procesul de localizare prin implementarea în sistemul de operare Android a unui Serviciu de Localizare de Urgență care folosește tehnologiile disponibile pe telefon ca GPS-ul și WI-FI-ul dar și informațiile de la celula la care acesta este conectat, pentru a determina o localizare cât mai precisă.


Informațiile colectate nu sunt stocate sau utilizate de Google, acestea vor fi transmise doar operatorului serviciului de apeluri de urgență, atunci când este apelat.

Serviciul a fost deja implementat în două tări din Europa, respectiv Marea Britanie și Estonia.

Una dintre condițiile pentru implementarea serviciului este ca operatorul de telefonie să folosească o infrastructură compatibilă.

Niciun comentariu:
Write comentarii